به پایگاه خبری و تفریحی شهرستان نکا خوش آمدید.این پایگاه در سال 1399 کار خود را آغاز کرده و با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. شما همشهریان عزیز میتوانید ما را در این امر یاری نمایید .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خبرنگار شوید

شما براحتی میتوانید خبرنگار افتخاری سایت ما شوید . کافیست خبر های جدید از شهرستان را از طریق فرم زیر برایمان ارسال نمایید تا با نام شما در سایت درج شود

0
جمعیت شهرستان نکا
مرتضی رمضانی فرماندار نکا

فرماندار

مرتضی رمضانی

بخشدار نکا

بخشدار

ابراهیم طاهری

موسی خلیلی شهردار نکا

شهردار

موسی خلیلی

امام جمعه نکا

امام جمعه

محمدصادق لائینی

پایانه نفتی نکا | پایانه نفتی شمال ایران

پایانه نفتی نکا | پایانه نفتی شمال ایران

این پایانه در ۲۰ کیلومتری شمال شهر نکا و نزدیکی نیروگاه برق نکا در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰ هکتار در کنار دریا قرار گرفته است . نفت خام کشورهای حوزه دریای مازندران روسیه قزاقستان و ترکمنستان توسط کشتی های نفتکس به این پایانه نفتی حمل گردیده و نفتکش در کنار اسکله پهلو گرفته و نفت خام داخل کشتی توسط بازوهای پیشرفته و هیدرولیک تخلیه می گردد و پس از گذر از تاسیسات اندازه گیری وارد مخازن ذخیره نفت می گردد

پایانه نفتی شمال ایران

با توجه به کیفیت متفاوت نفت خام دریافتی ، نفت مخازن ذخیره با هم امتزاج و به مخازن نفت پمپ می گردند که از این مخازن توسط پمپ های ارسالی نفت به تلمبه خانه و به مخازن نفت پمپ می گردند که از این مخازن توسط پمپ های ارسالی نفت به تلمبه خانه نکا که در ۳ کیلومتری این پایانه قرار دارد ارسال می گردد . توسط یک خط لوله ۳۲ اینچی که این تلمیه خانه تا پالایشگاه تهران امتداد پیدا کرده است و همچنین تقویت فشار توسط تلمبه خانه های مسیر ، نفت خام دریافتی در پایانه نفتی نکا به پالایشگاه تهران ارسال می گردد از طرف دیگر در اسکله نفتی جزیره خارج معادل نفت دریافتی ، جهت کشورهای فوق الذکر نفت خام صادر می گردد .

پایانه نفتی نکا

به دلیل موقعیت استراتژیک کشور جمهوری اسلامی ایران در کنار دریای مازندران و همچنین به دلیل ایفای نقش محوری در انتقال و ترانزیت نفت خام کشورهای آسیای میانه به سایر کشورهای جهان، پایانه نفتی شمال در بندر نکا احداث شده است. پایانه ایجاد شده در این بندر در ۲۲ کیلومتری شهرستان نکا، در ساحل دریا قرار دارد. هدف اصلی از ایجاد این پایانه دریافت، ذخیره سازی، فرآورش و انتقال نفت خام کشورهای حوزه دریای خزر با عنوان طرح سوآپ است.

پایانه نفتی نکا

 

صحبت های مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران :

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در جمع مدیران ارشد پایانه نفتی نکا اظهار داشت: پایانه نفتی نکا یکی از مدرن‌ترین پایانه‌های نفتی دریای خزر است،مجهزترین وسایل اندازه‌گیری و امکانات استاندارد دراین پایانه به کار گرفته شده است.

طراحی این پایانه بر اساس عملیات دریافت نفت خام، اندازه گیری، نمونه گیری، ذخیره سازی و امتزاج صورت پذیرفته و همه امکانات لازم برای انجام عملیات سوآپ یا طرح معوض نفت خام را داراست. این پایانه از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ساخته شده و از سال ۱۳۸۲ برای انجام عملیات سوآپ در اختیار شرکت پایانه های نفتی ایران قرار گرفته است.

پایانه نفتی شمال ایران

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: پایانه نفتی شمال با در اختیار داشتن سه اسکله و متعلقات آن (بازوهای تخلیه، هوز، سیستم لوله کشی) و همچنین دستگاه های اندازه گیری بسیار پیشرفته، مخازن مجهز به سیستم اطفای حریق خودکار و نیز سیستم جداسازی آب از نفت (Waste water treatment) بدون شک یکی از پایانه های بسیار پیشرفته در حوزه کشورهای دریای خزر به شمار می آید.

اسدروز خاطرنشان کرد: بدون شک ایران اسلامی امن ترین و اقتصادی ترین مسیر حمل نفت خام به شمار می رود و پایانه شمال نکا با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته خود می توانست کمک بزرگی به این چرخه کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاهات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب تصادفی

ثبت مشخصات روستا

شما میتوانید اطلاعات و عکس های روستای خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال نمایید تا در سایت درج گردد