به پایگاه خبری و تفریحی شهرستان نکا خوش آمدید.این پایگاه در سال 1399 کار خود را آغاز کرده و با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. شما همشهریان عزیز میتوانید ما را در این امر یاری نمایید .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خبرنگار شوید

شما براحتی میتوانید خبرنگار افتخاری سایت ما شوید . کافیست خبر های جدید از شهرستان را از طریق فرم زیر برایمان ارسال نمایید تا با نام شما در سایت درج شود

0
جمعیت شهرستان نکا
مرتضی رمضانی فرماندار نکا

فرماندار

مرتضی رمضانی

بخشدار نکا

بخشدار

ابراهیم طاهری

موسی خلیلی شهردار نکا

شهردار

موسی خلیلی

امام جمعه نکا

امام جمعه

محمدصادق لائینی

چشمه آب معدنی قرمرض شهرستان نکا

چشمه آب معدنی قرمرض شهرستان نکا

چشمهٔ آب معدنی قرمرض واقع در بخش هزارجریب شهرستان نکا است که آب این چشمه شفا بخش میباشد . گفته میشود آب این چشمه برای سنگ کلیه بسیار مفید میباشد و بیماران زیادی به آنجا سفر میکنند

چشمه آب معدنی قرمرض شهرستان نکا

آب معدنی قرمرض چشمه ایست که در ۱۷ کیلومتری شهرستان نکا و در میان کوه های جنگلی و سرسبز منطقه هزارجریب قرار دارد. آبی که دارای املاح معدنی است و خواص طبی و طبیعی زیادی دارد. هدفم از نام بردن این چشمه در این پست این است که بگویم در سالهای دور و آن زمانهایی که پدربزرگهای ما از دشت مازندران به سمت روستای کلا همراه با چارپایان شان ییلاق قشلاق می کردند، از شهرستان نکا عبور می کردند و یکی از نقاط اُتراقی آنها همین چشمه آب معدنی قرمرض بود. این نقطه از منطقه هزارجریب در واقع توقفگاهی همه جانبه و عالی برای آنها بود چون هم آب و علوفه در دسترس دام هایشان بود و هم از آب این چشمه استفاده های فراوانی می بردند. امروزه یکی از جاهایی که اکثر ما کلائیان برای تفریح و گذران اوقات خوشی استفاده می کنیم همین چشمه و همین منطقه جنگلی قرمرض است. اینجا جایی است که یاد آور خاطرات بسیاری از دوران جوانی پدرانمان است. تعصب زایدالوصفی نسبت به این مکان داریم. به طوری که این مکان را نسبت به اماکن جنگلی دیگر ترجیح می دهیم. یادم می اید سالها پیش، کسی این مکان را به خوبی نمی شناخت و توجهی به این مکان نمی کرد. مثلا در طول یک سال شاید تعداد کمی به کنار این چشمه می رفتند. ولی هم اکنون جزء تفرجگاه های بزرگ شده است و از شهرهای مختلف استان مازندران و حتی از استانهای دیگر به این چشمه می آیند.

چشمه آب معدنی قرمرض شهرستان نکا

چشمه ای زیبا در میان تپه های جنگلی که از چشمه های منحصربفرد است ان بوده و از جذابیت خاصی برخوردار است.
البته در کنار این جذابیت منظره ای، بعلت خواص درمانی شایانی که دارد نه تنها اهالی منطقه بلکه مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور را برای استفاده از خواص درمانی (بویژه درمان سنگ کلیه ) به سوی خود می کشاند.شما هم اگر از سنگ کلیه رنج می برید یا به دنبال گردش و تفریح در دل طبیعت هستید قرمرض را در برنامه های خود جای دهید.

چشمه آب معدنی قرمرض شهرستان نکا

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاهات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدرضا
حمیدرضا
1 سال قبل

درباره امکانات رفاهی اقامتی و رزرو قبلی اطلاعاتی ندادید، که اگر باشه برای مسافران نوروزی و تابستانی جای باصفایی هست.

مطالب تصادفی

ثبت مشخصات روستا

شما میتوانید اطلاعات و عکس های روستای خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال نمایید تا در سایت درج گردد